Van een cybersecurity scan tot netwerkbeheer en van online telefonie tot hardware: autoverhuurbedrijf Euromobil Nederland ging all in en heeft zijn hele ICT bij Yellow Spring neergelegd. “Ze hebben naar ons hele systeem gekeken en ons echt uit onze comfort zone geduwd.” Bart Bosschieter vertelt.

Puur op relatie

Euromobil was eigenlijk niet op zoek naar een nieuwe ICT-beheerder. Maar toen Matthijs voor zichzelf begon, besloten Bart en zijn collega’s de overstap te maken. “We zijn puur op relatie overgegaan naar Yellow Spring; we wisten wat we bij Matthijs zouden krijgen.” 

Wat dat precies was? Vooral een stuk proactiviteit, geeft Bart aan. “Ik doe de kantoorautomatisering naast mijn hoofdwerkzaamheden. Het is dan prettig om een ICT-partner te hebben die met je meedenkt. We zijn een beetje verslaafd geraakt aan de proactiviteit van Yellow Spring.”

Grote schoonmaak

Die proactiviteit speelde vanaf dag 1 de hoofdrol: “Yellow Spring heeft een cybersecurity scan voor ons gedaan, netwerkconfiguraties aangepast en zwevende devices en accounts opgespoord. Van die accounts waar je wel een licentie aan vast hebt zitten, maar die je niet meer gebruikt. Dat hebben ze meteen voor ons opgelost.” Echt een grote schoonmaak dus.

Migratie als schone lei-momentje

Daarnaast heeft Euromobil Nederland samen met Yellow Spring hun applicaties onder de loep genomen en alles wat niet meer beviel eruit geknikkerd. “We zijn bijvoorbeeld overgestapt naar een andere online telefonie-applicatie.” Hij pauzeert even: “Het grappige van zo’n migratie van de ene naar de andere ICT-beheerder is dat je er tegenop ziet en denkt dat er vast iets fout gaat. Maar als het vervolgens goed verloopt en je hebt de kans om met frisse ogen naar je ICT-omgeving te kijken, ga je denken: ‘ik moet iedere 2 jaar zo’n grote schoonmaak doen!’.” 

De migratie als schone lei-momentje dus. “Ja, je wordt verplicht om op te schonen en dat is een mooie gelegenheid om naar al je applicaties te kijken. Yellow Spring heeft daarin echt kritisch met ons meegedacht en ons uit onze comfort zone geduwd.”

Tester en support onder één dak

Ook over de Cyber security scan is Bart erg te spreken. “Die is ontzettend to the point. De tester kijkt puur vanuit security-oogpunt naar je omgeving; dat is heel anders dan iemand die er vooral is voor de eindgebruiker. Is de test eenmaal gedaan, dan gaat een collega van de tester aan de slag om je omgeving te beveiligen. Het is een mooi proces; daarbij is het ook waardevol dat de tester en de support onder één dak zitten.”

Mindset van problemen oplossen

De samenwerking is inmiddels een half jaar oud. Terugblikkend merkt Bart op: “Het is gewoon een leuke club om mee te werken. Hun mindset is: we gaan problemen oplossen. Daarin blijven ze ongevraagd advies geven, want het kan altijd beter. Dat geldt ook voor support: wanneer je belt, krijg je iemand aan de lijn die je vraag beetpakt en niet loslaat voor het opgelost is. En daar zijn we gewoon heel blij mee.”

ICT done right

Net als Euromobil Nederland je ICT onder de loep nemen? Bij Yellow Spring geloven we in duidelijke taal, een proactieve houding en vooral: ICT op maat. Want one size fits all is er al genoeg. Geef ons een belletje of stuur een mail en dan gaan we zo snel mogelijk samen aan de slag.