Na het meemaken van een hack twee jaar geleden weet GBC hoe belangrijk een veilige ICT-omgeving is. "Het was de hoogste tijd om het weer eens onder de loep te laten nemen." 

Aan het woord is Arjan Goudswaard, bij Goudse Betonmortel Centrale (GBC, onderdeel van Newpoort in Gouda) verantwoordelijk voor Finance, Business Control, IT en Personeel. 

Andere aanleidingen voor het aanvragen van de ICT-Quickscan bij Yellow Spring waren organisatorische veranderingen, nieuwe samenwerkingen én de nieuwsberichten. Die herinnerden Arjan eraan dat cyberaanvallen steeds vaker voorkomen. 

Veilige ICT-omgeving voor snel schakelen

Een goed georganiseerde, vlot werkende en veilige ICT-omgeving is altijd prettig en in het geval van GBC een must. Met een just-in-time product als natte betonmortel en veel nieuwe producten in ontwikkeling moeten de 20 vaste en 20 flexibel inzetbare medewerkers van GBC snel kunnen schakelen. “Gelijk kunnen leveren; dat is waarmee wij ons geld verdienen”, aldus Arjan. 

Direct uitvoerbare adviezen na ICT Quickscan

Uit de ICT-Quickscan van Yellow Spring kwamen duidelijke aandachtspunten en direct uitvoerbare, SMART-geformuleerde adviezen. In het eindgesprek kregen Arjan en zijn collega’s extra toelichting. Samen met de terugkoppeling gaf dit handvatten waardoor GBC de gevonden gaten in de ICT-omgeving direct kon dichten. 

Arjan: “Mooi ook dat de kosten van de ICT-Quickscan bij Yellow Spring niet van dien aard zijn dat ik er een paar nachtjes over moest slapen. Zeker in verhouding tot wat de jongens gedaan hebben, hanteren ze een heel mooi tarief.” 

Hij vertelt dat hij bewust een onafhankelijke partij zocht die weet hoe het in het MKB werkt. In het verleden werkte hij met grote bedrijven die adviezen gaven waarvan ze niet wisten hoe we ze moesten oppakken. De tip om met Yellow Spring in zee te gaan, kreeg Arjan via zijn accountantskantoor. En dat heeft naar volle tevredenheid uitgepakt. 

Tina Tsang-Fong, Visser & Visser Accountants-Belastingadviseurs: “Wij ondersteunen GBC op het gebied van financiën en IT-processen. Toen GBC een technische IT-scan zocht, dacht ik direct aan Yellow Spring. De reden daarvoor is tweeledig. Ten eerste natuurlijk hun kennis, maar ook omdat Matthijs en zijn collega’s werken zoals wij dat doen: met hart voor de klant. Na de goede ervaringen die GBC en wijzelf met Yellow Spring hebben, zal ik Yellow Spring zeker opnieuw warm aanbevelen bij klanten die ICT-ondersteuning zoeken.”

Voor herhaling vatbaar

Arjan: “Fris en Fruitig. Helder. Ik had direct een goed gevoel bij Yellow Spring.” De samenwerking noemt Arjan ‘zoals het hoort’ met de vermelding dat dat tegenwoordig helaas niet vanzelfsprekend is. Hij sluit af met: “Voor nu weten wij voldoende, maar wellicht vragen we Yellow Spring over een jaar of twee weer hun ICT-Quickscan uit te voeren.” 

Van meer klanten horen hoe zij de samenwerking met Yellow Spring ervaren? Lees hoe Gert Hardeman de overstap naar een zakelijke cloudoplossing ervaarde.